Conversie verhogende oplossingen

Conversie optimalisatie wordt door veel webshop eigenaren onderschat. De focus ligt voornamelijk op het verhogen van de bezoekersaantallen. Bij conversie optimalisatie wordt er gefocust op het ontvangen van meer bestellingen uit dezelfde hoeveelheid bezoekers. Hieronder hebben wij een aantal voorbeelden omschreven van problemen die wij voor onze klanten hebben opgelost.

Conversie verhogen

Adres aanvullen op basis van KVK-gegevens

Adresaanvuller

Een vlekkeloos bestelproces

De checkout is de plek waar de meeste klanten afhaken. De kunst is om dit proces zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Klanten zijn gemiddeld 4 minuten bezig met het invullen van hun adresgegevens. In deze tijd kan er een hoop gebeuren waardoor ze afgeleid raken en hun bestelling niet meer afronden.

Voor diverse klanten hebben wij het bestelproces volledig geoptimaliseerd. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Adresgegevens aanvullen op basis van informatie van de Kamer van Koophandel
  • Adresgegevens aanvullen op basis van postcode en huisnummer

Verkopen met social proof

De meeste bezoekers vergelijken meerdere webshops of producten met elkaar voordat ze tot aankoop overgaan. Wil je jouw product of webshop extra overtuigingskracht geven? Daar komt social proof om de hoek kijken. Met social proof schakel je meningen van anderen in om bezoekers te overtuigen.

Voor diverse klanten hebben wij social proof toegepast. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Uitgebreide productreviews inclusief foto's van gebruikers
  • Integratie met WebwinkelKeur die ervoor zorgt dat er geautomatiseerd reviewuitnodigingen verstuurd worden
Social proof
Big bag social proof
Aanbevolen producten

Orderwaarde verhogen

Naast het conversiepercentage en aantal orders is de orderwaarde een belangrijke peiler in het verhogen van je omzet.

Wij helpen diverse klanten met het verhogen van de orderwaarde. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Het tonen van aanverwante producten op verschillende plekken op de webshop
  • Het tonen van relevante productaccessoires op verschillende plekken op de webshop
  • Het aanbieden van kassakoopjes in de checkout

Probleemloos retouren verwerken

Het retourproces is voor veel webshop eigenaren een nachtmerrie. Zo worden er onaangekondigd producten teruggestuurd en is de afzender soms niet te achterhalen.

Voor Vendrig Packaging hebben wij het retourproces volledig op de schop genomen.

  • Klanten dienen hun retournering vooraf te melden
  • Bij het melden van de retournering ontvangen zij een uniek antwoordnummer
  • Bij ontvangst van de retournering is de afzender gemakkelijk te achterhalen

Benieuwd naar de mogelijkheden
voor jouw bedrijf?

Neem contact op