Meer bezoekers naar retailers door een slimme awareness-campagne
Ontdek hoe wij met een strategische awareness-campagne meer geïnteresseerde bezoekers naar de retailers brachten voor de hoogwaardige PVC-vloeren van Bodiax.
Uitdaging
Bodiax, een toonaangevend Nederlands merk van hoogwaardige PVC-vloeren, lanceerde recent een vernieuwde merkidentiteit. Om deze sterker in de markt te positioneren, klopte Bodiax bij ons aan met een heldere doelstelling: het vergroten van de merkbekendheid en consumenten inspireren om de winkels van hun retailers te bezoeken. Samen werkten we aan een strategie die niet alleen de zichtbaarheid van het merk versterkte, maar ook effectief de doelgroep aansprak en begeleidde door elke fase van de klantreis – van bewustwording tot aankoop. Dankzij een gerichte, klantgerichte aanpak wisten we de merkidentiteit van Bodiax te verankeren en duurzame klantbetrokkenheid op te bouwen.
Aanpak
Om Bodiax te helpen hun zichtbaarheid te vergroten en meer klanten naar de winkels van hun retailers te leiden, ontwikkelden we een doordachte brand awareness-campagne. We combineerden gerichte display-advertenties op sociale media en Google Ads in een strategisch opgebouwde funnel, die potentiële klanten op een gestructureerde wijze door het aankoopproces leidde.
Bezoekers werden via de advertenties naar een zorgvuldig ontworpen landingspagina geleid. Hier konden ze met de interactieve "floorviewer" een specifieke Bodiax-vloer virtueel in hun eigen huis visualiseren. Daarnaast maakte de landingspagina het eenvoudig om de dichtstbijzijnde retailer te vinden en direct een offerte aan te vragen. Deze aanpak zorgde voor een naadloze integratie tussen online inspiratie en fysieke actie.
Resultaat
Het resultaat? Een merkbare stijging in naamsbekendheid, offerteaanvragen en winkelbezoeken. Door de stijging in het aantal websitebezoekers ontdekten potentiële klanten de charme van Bodiax. Van de collectie ontdekken en de vloer in je eigen woning visualiseren tot het gemakkelijk vinden van een retailer in de buurt, nieuwe klanten werden van a tot z begeleid in de klantreis wat leidde tot dit positieve resultaat.
Klaar om jouw merk te laten groeien?
Maak een afspraak met Hans, marketing-specialist bij blauwfruit.