Het probleem
95% van de online zoekers gebruikt Google als zoekmachine. Dit laat zien dat een goede positie als bedrijf of merk binnen Google erg belangrijk is. De wens van onze klant was duidelijk: "Minder afhankelijk worden van Google Ads en meer inzetten op het organische gedeelte van de zoekmachine".
Techniek
De hele website hebben wij onder de loep genomen. Hieruit kwamen enkele punten die verbeterd konden worden, zoals de snelheid, de structuur en de leesbaarheid door de zoekmachine.
Door over te gaan naar een nieuwe server en het optimaliseren van de website, hebben wij de snelheid verhoogd met +36%.
De website structuur hebben wij op de schop genomen, zodat de customer journey verbeterd werd. Zodra een structuur duidelijker is voor de bezoeker, is deze ook duidelijker voor de zoekmachine.
Content en autoriteit
Nadat wij een uitgebreide keyword onderzoek hadden uitgevoerd, zijn wij aan de slag gegaan met de content. Ook hebben wij de autoriteit van de website verhoogd.
Toevoegen van productvideo's op de belangrijkste pagina's
Uitgebreide FAQs toegevoegd onder de belangrijkste pagina's
Gerichte backlinks van hoge kwaliteit verzamelen voor de belangrijkste pagina's
Resultaten
Bovenstaande punten, naast nog tientallen andere optimalisaties, hebben wij stap voor stap doorgevoerd. Dit heeft tot een mooi resultaat geleid.
+89%
bezoekers per jaar
+15
pagina autoriteit
+25%
paginasnelheid
“I still can’t get over how fast I built my website just copying components from the Boost template.”
Ruud Vendrig
Vendrig Packaging